Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
La oss starte med racingversjonen. Den bærer betegnelsen CLA 45 AMG Racing Series og er foreløpig på konseptstadiet. Men det er liten tvil om at Mercedes har planer om å realisere bilen på et senere tidspunkt. Folkeracing Bilen er en nær standard gatebil med toliters turbomotor, men sikkerhetsnivået er selvsagt på et langt høyere nivå for å tilfredsstille internasjonale krav. Fleksibelt Sporvidden er økt både foran og bak, og hjulopphenget kan justeres for å tilpasses den enkelte bane. Bremsene er bygget for racing og er blokkeringsfrie med ventilerte skiver rund baut. Bilen har aerodynamiske hjelpemidler i karbonfiber, som en ny front med integrert spoiler, ekstra brede skjermer og sideskjørt samt diffusor og justerbar hekkspoiler. Og selvsagt er den klargjort for å kjøres på mønsterløse slicks. Interiøret er så ribbet og enkelt som det skal være for å spare vekt, samtidig som sikkerheten er ivaretatt gjennom bur i rustfritt stål. Racingstolene fra Recaro har plass til hjelm og HANS (Head And Neck Support), og det tykke rattet har hendler for raske girskift. Mercedes-AMG har til hensikt å selge bilen til private team og ser gjerne for seg at den kjøres internasjonalt. CLA 250 Sport Standard girkasse er 7G-DCT dobbel clutch automatgirkasse som kan overstyres manuelt. CLA 250 Sport har eksklusive 18-tommers AMG-felger med dekk i dimensjon 235/40 R18. Delvis skjult bak disse sitter rødlakkerte bremsecalipere. Innendørs frisker rød dekor opp det mørke interiøret, blant annet er setebeltene røde. Denne modellen kommer på markedet i desember.
|