Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Koblingen til Neil Tennant og Chris Lowe er enkel - det handler nemlig om elektrisitet – på samme måte som guttas siste album – Electric… Om det er søkt eller ikke, Volkswagen-gruppens tradisjonelle «kvelden før dagen» inneholdt stort sett det vi forventet, nemlig en smugtitt på noen av bilene som skal vises frem på utstillingen som åpner i morgen. Alle merkene deres var på plass, og variasjonen var det ikke noe å si på. Elektrisk pizzabil LES: Vårt førsteinntrykk av e-Up Gruppens mektige sjef, Martin Winterkorn var sikker på at timingen var svært god: - Vi starter på nøyaktig riktig tid. Vi elektrifiserer alle bilklassene, derfor har vi alt vi trenger for å sørge for å gjøre at Volkswagen Gruppen blir den viktigste bilprodusenten, også innenfor elektrisk mobilitet innen 2018, sa Winterkorn. Load Up! var ikke alene om å gå på strøm. Porsche stilte to ladbare, både Panamera og 918, mens Audi viste sin A3 e-tron. I tillegg til e-Up viste også Volkswagen sin elektriske Golf. Viktigst for Norge For Lamborghini var nok Gallardo LP 570-4 et siste sprell før deres billigste supersportsbil skal erstattes neste år. Squadra Corse sies å være tidens mest ekstreme Gallardo, og brukes for å markedsføre selskapets nye motorsportssatsing. Bugatti bygger bare noen få biler hvert år, og blir stadig litt særere. Jean Bugatti Veyron er den andre bilen i en serie på seks modeller som skal ære sønnen til Ettore Bugatti. Bare tre biler skal bygges, med en pris på rundt 19 millioner kroner – før norske avgifter. For Skoda-sjef Kai Robert Solheim var det langt mer nøkterne ting som var viktig. Den tsjekkiske armen av konsernet viste frem en bil som vil bli viktig for den norske Skoda-organisasjonen, Rapid Spaceback. - Dette er en bil vi skal selge rundt 1200 av neste år – en utrolig spennende bil for oss, og som vi tror passer godt til det norske markedet, sa Solheim. Viktig blir nok også Golf Sportsvan, som er bilen som skal erstatte den litt anonyme Golf Plus. Ifølge Volkswagen skal den attrahere yngre kunder, noe som ikke bør bli så vanskelig om vi sammenligner med bilen den erstatter. Hot Wheels Hakket mer oppmerksomhet fikk nok likevel Audi Nanuk Quattro Concept – en kreasjon signert Italdesign. Motoren er midtmontert, en kraftig twin-turbo V10-dieselmotor på 544 hester og et dreiemoment på 1000 Newtonmeter. Audi sier at mottagelsen bilen får på messen vil avgjøre hvorvidt de tar den videre. Selv om den ser ut som en forstørret lekebil er det ikke umulig at nettopp det er hva som skal til for å tekkes kunder i Russland, Kina og sjeikene som alltid er på jakt etter leketøy. Men om jeg skal oppsummere kvelden, var det nettopp denne som fikk meg til å nynne på følgende refreng fra de tidligere nevnte popmusikere: «Cause we were never being boring, we had too much time to find for ourselves»
|