Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
X-Trail kommer gjerne bra ut av det når man setter moderne SUVer på prøve på røffere underlag. Mens de fleste konkurrentene er konstruert for å kjøre på vanlig vei, har Nissan bygget inn en god del av sin 4x4-erfaring. Parallelt med lanseringen av X-Trail ble også den amerikanske Rogue vist i dag. De to modellene bygges på samme plattform, Renault-gruppens CMF (Common Module Family) og skal etter planen selges i 190 land verden rundt. Finere, men like tøff At X-Trail er en viktig modell for Nissan illustreres ved at den skal bygges på ni forskjellige fabrikker. Etter den offisielle avdukingen i dag skal den presenteres i en rekke land våren 2014. Kundene må imidlertid vente tålmodig – de første får sin nye X-Trail levert fra juli 2014. Det er langt større forskjell mellom andre og tredje generasjon X-Trail enn det var ved forrige generasjonsskifte da man nærmest måtte være ekspert for å se forskjell. Vi ser tydelig at den nye modellen er inspirert av Murano og Qashqai. Syv seter Andre seterad har fått mer komfort enn tidligere, takket være en strukket akselavstand og mer skulpterte rygger på forsetene. Andre seterad kan skyves i lengderetningen og har justerbare ryggvinkler for å maksimere sittestillingen, samtidig som man utnytter bagasjekapasitet best mulig. Nissan lover mye ny teknologi i X-Trail, blant annet siste generasjon NissanConnect som inneholder navigasjon, informasjon og underholdning. Her kan man koble til Smartphones for avspilling av musikk og for å kommunisere med omverdenen gjennom sosiale nettverk. Grep etter behov Vi får ingen detaljer om tekniske data foreløpig, men Nissan sier de har redusert vekt der de har kunnet og konstruert nye, små motorer som er effektive med hensyn til ytelser og forbruk. Vi loves flere detaljer nærmere lanseringen neste sommer.
|