Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Volkswagen gjorde det de fleste ville anse som umulig da de vant VM for både førere og konstruktører i sin debutsesong. Nå er de klar til å forsvare seg når sirkuset dras i gang med Rally Monte Carlo 14. til 19. januar. Selv om produsentene som deltar i Rally-VM ble enige om ikke å homologere nye biler for 2014-sesongen, er det likevel skjedd en utvikling innenfor de eksisterende rammene. - Hvis du ikke går fremover i motorsport, går du du bakover, sier sjefen for Volkswagen Motorsport, Jost Capito. - Selv om vi vant noen laurbær i 2013, har vi ikke tenkt å hvile på dem. - Vi har prøvd å utnytte de mulighetene vi har, og mange detaljer på 2014-utgaven av Polo R WRC er videreutviklet siden debuten for 12 måneder siden. Nå venter hele teamet spent på å finne ut hvor vi står i forhold til våre konkurrenter, Ford og Citroën, samt nykommer Hyundai. Bilen har fått ny dekor, men de største endringene er foretatt under panseret, primært for å sørge for økt stabilitet. I tillegg til at fjorårsbilen var rask, var den også meget pålitelig. I løpet av 13 VM-runder hadde ikke teamet et eneste motorhavari. Den statistikken håper de å opprettholde i årets sesong. Førere er i år som i fjor regjerende verdensmester Sebastien Ogier fra Frankrike, finske Jari-Matti Latvala og norske Andreas Mikkelsen som i år får kjøre hele serien etter fjorårets ti løp. Du kan følge samtlige runder av Rally-VM her på BilNorge.
|