Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Trekker enda tyngre VAREBIL: Den fra før svært robuste D-Max øker tillatt hengervekt med 200 kilo. |
||||||||||||||||
PICKUP: Det er ikke uventet at det er Isuzu som knaller til med markedets heftigste tillatte tilhengervekt – nå på hele 3,5 tonn. Den japanske produsenten er først og fremt en produsent av lastebiler og andre tunge kjøretøy. Pickupen D-Max er i praksis den minste bilen de lager. Det borger for gode familieanlegg for tilstrekkelig robuste løsninger, noe spesielt pickup-kunder i anleggssektoren vet å sette pris på. Dagens utgave av D-Max ble lansert i 2012, og ble med 679 registrerte eksemplarer i 2013 dermed Norges tredje mest solgte i pickup med grønne skilter – rett bak Toyota Hilux og VW Amarok. I følge en pressemelding fra den norsk Isuzu-importørene, er det tydelig at 3,5 tonn tilhengervekt ikke er standardutstyr på D-Max, men at det heller ikke medfører prisøkning på utgavene som leveres med denne egenskapen. Den best utstyrte utgaven av D-Max er en variant med doublecab, automatgir, exclusive-pakke og 3,5 tonn tilhengervekt, og koster 370.000 kroner inkludert merverdiavgift.
|