Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Den siste Poloen ble lansert i 2009. Nå er ikke Polo den som fornyer seg så ofte, dagens er bare femte generasjon siden starten i 1975. Men en facelift er det åpenbart tid for. For vi snakker ikke om en ny modell, dagens 2009-modell skal nok leve enda noen år, men vi snakker om en ganske omfattende midt-i-livet-pimp-meg. Når man har lest gjennom den omfattende beskrivelsen er det åpenbart at det har skjedd mest i infotainment-avdelingen, og når det gjelder fører/assistent-systemer. Elektro-mekanisk styring, for eksempel, eller tilgang på elektronisk kontrollerte dempere som til nå har vært reservert dyrere modeller. Mer utstyr Fra Golf kommer også MIB – Moduloppbygget Infotainment Byggesett, med berøringsskjerm og pinching, tilgang til smartfon-appene dine på skjermen og mye annen moro. Les også: DAB+ standard hos Volkswagen Tre motorer Lavere forbruk over hele rekka, kanskje avgiftsnedsettelsen blir stor nok til å overdøve en evt. prisøkning? Designerne har også gjort en viss jobb her. De har skarpet opp front og hekk litt (slikt skjer ved at man lar første generasjon være litt slapp her og der, så man vet man har noe å gjøre inntrykk med når den skal faceliftes). Det er utrolig hvordan man kan få frem nok til at publikum tror dette er nytt ved å endre litt på fangerne, gjøre et luftinntak litt større, og kanskje jobbe litt med kontrastfarger. Det det dreier seg om er et visuelt tyngdepunkt. Senk det litt, og kunden tror du har en sportsbil. Dette er noe Volkswagen-designerne kan. På den annen side. Det eneste som tilsynelatende har skjedd langs siden av bilen, er at den har fått nye felger. Det er mulig åtte nye karosserifarger også må telles med i denne avdelingen. Man sparer i hvert fall masse i nytt pressverktøy når man ikke gjør store endringer i profilen. Polo fortsetter med tre trim-nivåer. Trendline, Comfortline og Highline. Jeg regner med at hver av dem inneholder litt mer enn tidligere.
|