Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Nye Audi S1 og S1 Sportback byr på sportslige opplevelser og maksimalt grep i småbilklassen. De kompakte sportsbilene får sin premiere på Genève-utstillingen neste måned. Under panseret sitter en firesylindret 2.0 TFSI bensinmotor på 231 hestekrefter med maks dreiemoment på 370 Newtonmeter. Spurtrask Quattro firehjulsdrift, med en elektronisk differensial på bakakselen, sørger for både dynamikk og maksimalt grep i enhver situasjon. LES: Vår prøvekjøring av eksklusiv A1 quattro Oppsettet på understellet er sportslig, og både fjæringen og den elektromekaniske styringen kan stilles inn i flere modus gjennom Audi drive select. Bakakselen har også fått et nytt oppheng som skiller den fra sine søsken i A1-familien. Kreftene fordeles gjennom en 6-trinns manuell girkasse, og bilene har et oppgitt snittforbruk på henholdsvis 0,70 l/mil og 0,71 l/mil. Det tilsvarer et C02-utlsipp på 162 g/km og 166 g/km. Kule detaljer Bakfra domineres den av de fire enderørene som er integrert i diffusoren. Baklyktene har naturlig nok også fått ny design. (saken fortsetter) De store bremseskivene foran (310 mm) omkranses av aluminiumfelger på 17". 18-tommere og røde bremsecalipere med S1-logo kan om ønskelig også leveres. Som tilvalg kan modellene også leveres med quattro stylingpakke, som blant annet inneholder en kraftig takspoiler og andre særegne elementer. Sporty interiør På utstyrslisten står også en quattro stylingpakke for interiøret, da blir flere av overflatene og detaljene i interiøret lakkert i slående kontrastfarger. Nye Audi S1 / S1 Sportback lanseres i Norge i mai. Prisene er ikke klare, men importøren estimerer en startpris på rett rundt kr. 500.000. PS! S1 er ingen ny betegnelse for Audi - de av oss med noen år på nakken husker den legendariske rallybilen som blant annet ble kjørt av Walter Röhrl. Her er den i aksjon i 1000 Sjøers Rally i FInland:
|