Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Det vi til nå har kunnet fortelle deg er at også Honda, akkurat som Ferrari, endelig har gitt etter og gått den tunge veien til turbo-produsentene. Begge fabrikkene har skikkelig motorteknologi i genene sine, og da er turbo et fremmedlegeme for gatebiler. Pust fritt, eller frisk pust, har vært leveregelen derfra i alle år. Men nå er det myndighetene som skriver reglene, ikke naturlovene, og da heter det downsizing, og da heter det turbo. I Civic’en er det en toliters firer som skal benyttes, og egentlig skal vi ikke klage. For vi kan trygt regne med at den kommer til å nærme seg 300 hvis du begynner å telle hestekrefter. Heftig SE VIDEO OG FLERE BILDER FRA NÜRBURGRING Honda kaller modellen for Civic Type R Concept, og betegner den også som «Racerbil for landeveien». Dette siste tror vi på, det første kan du bare glemme. De har gjort det til en vane å kalle alt de viser for første gang for Concept, og så fjerner de den betegnelsen når det hele går i produksjon litt senere – uten en eneste endring. Jeg tror vi kan slå fast at dette blir en av de hottere 2015-modellene. Mer på gang Litt mer interessant for et lykkelig mindretall av dere er vel NSX. Dette er vel en av de bilene vi har sett oftest og lengtet mest etter. Nå er det den definitive drivlinjen som skal presenteres. LES OGSÅ: Betaler for å stå i kø Men foreløpig blir den bare beskrevet som V6 twin turbo installert på langs med fabrikkens 3-motors Sport Hybrid SH-AWD opplegg plassert ved siden av. Og dersom du lurte: SH-AWD betyr Super Handling All Wheel drive. Si hva du vil om japanerne, men de lager snappy bokstavkombinasjon fremdeles. SH-AWD er nesten på høyde med noe Mitsubishi hadde en gang: AFW. Der sto bokstavene for Active Foot Work. Det hadde med opphengningen å gjøre, men jeg fikk umiddelbare Michael Jackson-assosiasjoner og begynte å fnise. Hondas R (og SH) tror jeg derimot vi skal ta på alvor.
|