Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Ogier til topps i Mexico Sebastien Ogier i Volkswagen tok en suveren seier i Rally Mexico og klatret dermed til topps i VM-sammendraget. Mads Østberg gjorde en solid innsats i første del av løpet, men en avkjøring lørdag kostet ham dyrt. |
|||||||||||||||||||||||||
Volkswagen sikret seg de to øverste plassene i rallyet som ble vunnet av Sebastien Ogier foran Jari-Matti Latvala. Stor glede var det også i Hyundai-leiren etter at Thierry Neuville sikret teamets første pallplass. To Forder fulgte på de neste plassene med Elfyn Evans foran Martin Prokop. Mads Østberg ledet rallyet fredag formiddag, men ble passert av Ogier på ettermiddagen. Men lørdag hadde den norske Citroën-føreren en avkjøring som medførte at han måtte bryte for dagen. - På et raskt parti på den første prøven i dag, hadde jeg en litt for tøff note inn mot en høyresving. Jeg så idet jeg gikk inn i svingen, at det skulle holde hardt, sa Mads etter uhellet lørdag da han slo inn i en jordvold og knakk en bærearm i bakstillingen. - Vi klarte å fullføre prøva, og fikset skaden først en gang på transport til neste prøve. Dessverre holdt det ikke, og vi måtte reparere igjen. Dermed gikk det for mye tid, og vi kom altfor sent til neste prøve. Han har kjørt sterkt også i dag, noe som blant annet medførte to etappeseire, og han endte til slutt rallyet på niendeplass slik at han fikk med seg to VM-poeng. For Andreas Mikkelsen har debuten i Mexico vært vanskelig med avkjøringer både fredag og lørdag. I dag har han imidlertid kommet seg helskinnet gjennom de fire etappene. - Jeg er selvsagt skuffet over at jeg måtte bryte tidlig to dager på rad. Likevel reiser jeg ikke tomhendt hjem. Jeg har fått verdifulle kilometer i bilen, og kjenner løpet langt bedre enn hva jeg gjorde før start. Nå retter jeg blikket mot neste VM-runde som er i Portugal første helga i april, sier Andreas. Rally Guanajuato Mexico – Final Unofficial Results (subject to scrutineering)
FIA World Rally Championship for Drivers (after 3 of 13 rounds)
FIA World Rally Championship for Manufacturers (after 3 of 13 rounds)
|