Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Ny norsk seier på Ringen Møller Bil Motorsport kjørte inn til sin andre strake klasseseier i det tyske langdistansemesterskapet VLN på Nürburgring lørdag. |
||||||||||||||||
- Vi er i flytsonen om dagen, og igjen beviste vi hvor bra det kan gå når alle har fokus på sine arbeidsoppgaver og teamarbeidet fungerer optimalt. Også i dag var det en perfekt innsats fra alle på teamet, og bilen fungerte også utmerket. På slike dager er vi vanskelige å slå, sier teamsjef Håkon Schjærin. Han deler på kjøringen med Atle Gulbrandsen og Kenneth Østvold. Møller Bil Motorsport var best i klassen for biler med toliters turbomotorer hele dagen, og startet med å sette den beste tiden på kvalifiseringen etter en runde på 8:38 av Atle Gulbrandsen. Det var også Atle som startet løpet fra pole position, men en av konkurrentene klarte å lure seg forbi inn i den første svingen. - Jeg lå på andreplass i noen runder og hadde ingen mulighet til å komme forbi på langsidene da den andre bilen gikk for fort, men inn mot en sving bremset jeg meg forbi på innersiden og dermed var vi i ledelse, forteller Gulbrandsen. Det norske Audi-teamet beholdt denne ledelsen til første depotstopp, hvor Håkon Schjærin stod klar til å ta over. Møller Bils mekanikere gjorde en fantastisk jobb under depotstoppet, og dermed kunne Håkon kjøre ut av depotet med en enda større ledelse enn tidligere. Norges ”Mr. Nürburgring” økte så sin ledelse, men tapte plutselig rundt tretti sekunder på en runde. - I en sving var bergemannskaper i ferd med å fjerne en bil som hadde krasjet, og jeg måtte faktisk stoppe helt opp og vente før jeg kunne kjøre videre. Dette slapp bilen som kom bak, og tok innpå tretti sekunder. Slike episoder er imidlertid noe av det man risikerer med å kjøre løp på verdens lengste racerbane, og heldigvis ødela ikke denne episoden noe for resultatet. Sistemann ut for Møller Bil Motorsport var unggutten Kenneth Østvold, som igjen viste sine sterke egenskaper til å få bilen i mål til tross for vanskelige forhold med massevis av trafikk og ulykker. Dermed kunne nordmennene slippe jubelen løs for andre løp på rad. - Jeg vil spesielt takke våre gjestemekanikere som denne gangen kom fra Møller Bil Sverige. Sammen med våre faste mekanikere gjorde de en strålende jobb under depotstoppene. Vår bil var også perfekt preparert av vår tyske samarbeidspartner Raeder Motorsport før løpet. Helgens VLN-løp varte i fire timer, og som alltid var arenaen verdens lengste racerbane, den 25 kilometer lange Nürburgring Nordschleife sør for Köln. Møller Bil Motorsport tar nå en pause, og skal ikke kjøre de tre neste rundene i mesterskapet. Men i slutten av august er de tilbake, og skal da delta i mesterskapets fire siste løp.
|