Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Mest tilfreds med Toyota Handelshøyskolen BI har lagt frem årets resultater i Norsk Kundebarometer. Det viser at Toyota har de mest tilfredse kundene innen bil. Og at lojaliteten til premium-merkene er meget høy. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oppdatert 30/4-2014 Flytoget topper Norsk Kundebarometeret for tredje år på rad, i år med Haugen Bok på andreplass. Blant de ti med høyest totalscore i alle bransjer finner vi tre bilmerker, Toyota er nummer 3 og høyest av disse, BMW er nummer 7 og Skoda nummer 9. Sammenlignet med 2013-undersøkelsen er rekkefølgen blant bilmerkene endret. Da var nemlig BMW høyest rangerte bilmerke foran Toyota på andre, Audi på tredje og Skoda på fjerde, noe som ga alle merkene en topp ti-plassering uansett bransje. De to fremste har dermed byttet rekkefølge mens Audi er ute av Topp 10. Men Audi ramler ikke langt – kun en plass. Motsatt vei går Mercedes som klatrer fra sjetteplass blant bilmerkene i fjor til femteplass i år. Bytte plass gjør også Ford og Nissan. Mazda kommer susende inn på en sjetteplass på lista, uten å ha vært inne blant topp ti i fjor. De overtar plassen til Peugeot som ramler fra fjorårets femteplass og ut av topp ti. Måler vi lojalitet – hvor stor sannsynlighet det er for at kunden vil velge samme merke også ved neste bilkjøp – ser vi at de tre premium-merkene, Mercedes, BMW og Audi topper statistikken foran Toyota. Kilde: Norsk Kundebarometer
|