Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Toyota kan trøste seg med at de hadde den raskeste bilen. De var best under kvalifisering og satte beste rundetid i selve løpet. Men på Le Mans er ikke det tilstrekkelig – her er det enda viktigere at bilene holder i 24 timer. Audi, som har dominert dette klassiske utholdenhetsløpet, fikk i år tøffere konkurranse enn på lenge, både fra Toyota og fra nykommer Porsche. Men det rutinerte teamet fra Ingolstadt klarte nok en gang å tapetsere seierspallen, riktignok ikke alle tre trinnene, men de to øverste. Tredjeplassen gikk som kjent til Toyota mens Porsche ble stående utenfor. Dersom Toyota og Porsche hadde gjort som Audi og startet med tre biler i stedet for to, er det stor sannsynlighet for at resultatet hadde blitt et annet. Og når disse teamene setter seg ned og oppsummerer helgen, er det ikke usannsynlig at de kommer frem til samme konklusjon. Å oppleve Le Mans live står høyt på ønskelista for mange sportsbilentusiaster. I år var det solgt hele 262.000 billetter – det høyeste antall siden 1998. Det er ikke mange sportsgrener som kan skryte av et så stort publikum på ett enkelt arrangement. En stor delegasjon briter tar hvert år turen over kanalen for å oppleve sirkuset, og et annet flagg som er godt synlig i campingleiren er det danske. To timer før målgang så det ut til at danske Tom Kristensen kunne ta sin tiende seier på Le Mans, men tekniske problemer sendte ham ned til andreplass. Her får du et stort bildegalleri fra helgens 24-timersløp på Le Mans.
|