Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Insignia oppgraderes Opel faser inn nye motorer i sine eksisterende modeller. Når står Insignia for tur. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Forrige uke kunne vi melde om nye innstegspriser som gjør det mulig å få en Mokka med firehjulsdrift til under 300.000 kroner. LES OGSÅ: Opel senker prisene på Astra Nå står Opel Norges for tiden viktigste modell, Insignia for tur. Opels romslige familiebil har ifølge OFV en økning på 160 % hittil i år sammenlignet med samme periode i fjor. Ikke minst takket være nykommeren Insignia Country Tourer som har fått en varm mottagelse. TEST: Tre hytteekspresser Oppgraderingen innebærer at de som velger en bil med 2,0-liters dieselmotor får mer krefter enn tidligere. Maks effekt løftes fra 120 til 140 hestekrefter, og maks dreiemoment fra 300 til 350 Newtonmeter. Den nye motoren blir tilgjengelig i utstyrsnivåene Cosmo og Premium, mens dagens 2.0 CDTi ecoFLEX med 120 hester og 300 Nm, fortsatt vil være tilgjengelig i utstyrsnivå Edition. De fleste varianter får et pristillegg på cirka 5000 kroner som følge av økt effekt. Insignia er tilgjengelig i tre utstyrsnivåer; Edition, Cosmo og Premium. Cosmo har fått enda mer utstyr, som bl.a. inkluderer et avansert infotainmentsystem; IntelliLink med navigasjon og touchpad, samt ryggekamera. Nye Insignia Country Tourer har stått for rundt halve Insignia-salget i Norge så langt i år. Kombinasjonen firehjulsdrift, automatgir, høyt utstyrsnivå og en pris under 500.000 kroner har vist seg meget populær i Norge. For de som ønsker seg enda mer kraft, introduseres nå Insignia Country Tourer med Opels 2.0 CDTi BiTurbo-motor på hele 195 hestekrefter og 400 Nm. Dette blir Opels nye toppmodell, med firehjulsdrift og automatgir. Med en omfattende utstyrspakke får den en startpris på 539.900 kroner.
|