Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Man kan trygt si at Nissan tok noen sjanser da de for tre år siden lanserte Juke. Ikke bare har den en høyde og form som skiller den fra konkurrentene i småbilsegmentet, der vi finner biler som Polo og Yaris, den har også designtrekk som mildt sagt er dristige. Men Juke har vist seg som en suksessmodell for Nissan Europa. På tre år er den solgt i 500.000 eksemplarer, noe som gjør den til Nissans nest mest populære modell på vårt kontinent, etter Qashqai. Og etter hvert har flere produsenter lansert tilsvarende modeller. I Norge var den ifølge OFV i fjor på tredjeplass blant Nissan-modellen, langt bak Leaf og Qashqai. Nå håper importøren at et ansiktsløft og ny teknikk skal gi ny vind i seilene. Blant endringene er ny design for front og hekk, med større vekt på sportslige designdetaljer. Du skal nok kjenne forgjengeren ganske godt for å legge merke til endringene, eller plassere bilene ved siden av hverandre. Juke har fått en ny serie med turboladede bensinmotorer som inkluderer en 1,2-liter på 115 hestekrefter med høyere ytelser, bedre økonomi og lavere utslipp enn forgjengeren. Den har også nyeste generasjon 1,6 DIG-T 190. Nye Juke er oppdatert med det siste på elektronikkfronten, både når det gjelder infotainment og sikkerhet. På modeller med forhjulsdrift er bagasjerommet 40 prosent større (totalt 345 liter) siden man utnytter plassen under gulvet. Bilen er på plass hos norske forhandlere i løpet av juli. Prisene for nye Juke starter på 191.000 kroner med bensinmotor, mens diesel starter på 205.000 - begge priser ekskl. frakt/levering. KOMPLETT PRIS- OG UTSTYRSLISTE
|