Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Enklere amming for Zoe Zoe kan ikke lades der andre elbiler kan. Det har bydd på utfordringer for Renault, men nå er en løsning i sikte. |
||||||||||||||||
Alle som kjøper en Zoe får med på kjøpet en veggboks montert av en autorisert elektriker der man ønsker, f.eks. hjemme eller på kontoret. Da fullader i beste fall man bilen på to timer. LES MER OM ZOE OG LADEMULIGHETER HER Utfordringen oppstår når man trenger å lade et annet sted enn der veggboksen står – Zoe nekter nemlig å samarbeide med vanlige stikkontakter som de fleste av oss har hjemme og på hytta, eller på de mange ladestasjonene plassert rundt i byer og tettsteder. Til nå… Renault Norge har nemlig fått utviklet en mini-trafo som kan lade bilen i vanlige stikkontakter. Med transformatoren plugget inn i en vanlig stikkontakt, kan Zoes spesielle ladekabel plugges inn i denne. Ulempen med denne løsningen kontra en veggboks er at ladetiden øker til rundt ti timer, noe som ikke er uvanlig for andre elbiler. Prisen for trafoen er 5000 kroner, og den er leveringsklar ultimo september. Renault opprettholder tilbudet og gratis montert veggboks på valgfritt sted, samt den unike muligheten for 30 dagers bytterett dersom du ikke er fornøyd med bilen. Den norske importøren har som mål å selge mellom 600 og 900 Zoe i løpet av året. Hittil i år er det ifølge OFV registrert 127, så en mer fleksibel ladeløsning kan være verktøyet de trenger for å lykkes. Totalt er det registrert 11.700 nye elbiler hittil i år, så det er forståelig at Renault strekker seg langt for å få et stykke av kaken.
|