Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Toyota Prius+ Seven er drøyt to år gammel, og allerede er det dags for en liten oppdatering. Utseendet har fått seg et lite løft, og den blålige Toyota-logoen som pryder alle merkets hybrider har blitt mer fremtredende. Viktigere er det at lyktene har blitt oppgradert, og har full LED-teknologi. Blink- og parkeringslys er nå integrert i hovedlykten. Bakfra er ikke endringene like tydelig, men ny innmat i lyktene har den fått, i tillegg til det Toyota selv kaller «ny garnityr rundt registreringsskiltet og ny støtfanger med integrert diffuser». Vi satser på at diffuseren er mer virkningsfull enn synlig … Les også BilNorges førsteinntrykk av Prius+ Seven. Innvendig har infotainmentsystemet blitt oppgradert til Toyota Touch 2. Høyere oppløsning og flere funksjoner loves – blant annet MirrorLink, som speiler innholdet ditt på telefonen over til skjermen i bilen. Internettoppkobling, ny grafikk (med 3D-modellerte tegninger av bygninger) og sanntidsoppdatering av trafikkflyt er alle hendige funksjoner som nå blir tilgjengelig. Mange av Pruis+ Seven-kundene er nok barnefamilier (og drosjebiler). Da kan det være kjekt å vite at setene kan leveres i det Toyota kaller E-Tex – et syntetisk stoff som imiterer skinn, men som skal både veie mindre og være lett å vaske rent. Sikkerhetsfunksjonene har også blitt forbedret. Kollisjonsvern-systemet hindrer påkjørsler fra større hastigheter enn tidligere. Av mer praktiske enn sikkerhetsmessige funksjoner blir nå bakkestartshjelpen automatisk aktivert i motbakker og automatisk parkeringshjelp blir standard på høyere utstyrsgrader. Ingen nyheter å melde om drivverket. Motoren er nå Euro 6-klarert, men ellers forventer vi samme ytelser og prestasjoner som tidligere. Støynivået skal riktignok være redusert, gjennom ruk av bedre støyisolasjon. Den oppdaterte Prius+ Seven vil rulle inn hos forhandlerne i januar.
|