Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Det er egentlig rart at Buick ventet i 25 år før de åpnet taket igjen. Denne cabrioleten kunne de jo egentlig hatt for flere år siden, Opels Cascada debuterte i Paris i 2012 – og Buicks versjon er helt identisk med den europeiske. Ikke en gang fronten er endret – heldigvis. Og heller ikke navnet. Da Buick overtok Insignia og kalte den Regal, og Mokka som de døpte Encore, la de på den obligatoriske fosse-grillen, og de fire tradisjonelle åpningene i panseret. Cascada klarer seg godt uten de detaljene. Stort potensial I USA-versjonen vil denne få en 1,6-liters turbomotor som gir 200 hestekrefter og som faktisk også har en overboost-mulighet. 6-trinns automat og forhjulsdrift og egentlig den komplette Astra-oppskrift som slett ikke er ukjent i USA. Men der heter den Buick Verano. 2+2 og 17 sekunder på å droppe taket vil nok være av større interesse for de potensielle kundene. Det som er overraskende er at det har tatt så lang tid å hente den til USA. For dette er en av de første bilene som ble utviklet for å bli en del av GMs globale portefølje. Forseggjort Stand-utforming har ikke akkurat hatt første prioritet der – men nå har Buick egne designere tegnet et bølgende landskap av spennende vegger og med en fargeskala som virker nesten monokrom, i svart, grått og hvitt. Men i stedet for å virke kaldt er de organiske formene med på å gi følelse av varme og velkomst. Standene bilene er montert på har det samme uttrykket, de er vinklet oppover og skaper et liv som ikke har vært der før. Detroit har i stor grad kunnet oppfattes som en glamorøs parkeringsplass. Det er hyggelig at noen av de virkelig store deltakerne har tatt tak i det.
|