Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Østberg fornøyd med fjerdeplass Mads Østberg og kartleser Jonas Andersson endte på 4. plass i Rally Monte Carlo 2015. |
||||||||||||||||
Sebastian Ogier vant løpet, 58 sekunder foran Jari-Matti Latvala. Andreas Mikkelsen fulgte på tredjeplass mens Mads ble nummer fire. Taktikken for i dag var bare å safe 4. plassen. Det var for langt opp og langt ned. Dette ble gjennomført med full kontroll fra de to inne i bilen, men nettopp bilen bød på en del utfordringer. - Cirka 5 kilometer inn på siste fartsetappe fikk jeg den samme alarmen som i går, og bilen gikk over på tre sylindre. Det er en alvorlig alarm. Jeg vil ikke engang fortelle hva som kommer opp på skjermen, men det ingen gladmelding, ler Mads. - I følge motoringeniøren vår betyr det vanligvis total brakedown etter noen kilometer. Vi fulgte samme prosedyre som i går, stoppet helt opp, skrudde av, resatte alle systemer og startet igjen. Det var bare 5 km igjen av etapper, og heldigvis holdt det til mål, sier Mads. - Men det var flaks at dette skjedde så sent i løpet. Vi tapte til sammen rundt 45 sekunder på problemet. På papiret er det forskjellen mellom 3. og 4. plass i sammendraget. Men det er bare teori, for hadde vi vært nærmere Andreas i går, så hadde det vært et helt annet løp i dag. Så jeg er mye mer glad for å være gjennom på 4. plass, enn å tenke på at det hadde vært morsomt med en pallplass og samtidig splitte Polo’ene, sier Østberg. Det skal sies at selv om det ble kjørt med god sikkerhetsmargin i hele dag, gikk det også fort. På dagens lengste etappe, den klassiske Col de Turini etappen, som i år het «La Bollene Vesubie – Sospel», og var på 31,66 km, var det bare Sebastian Loeb som var raskere enn Mads. Og det var store differanser bakover til andre toppførerne, som også kjørte i safe modus. - Hvis jeg skal oppsummere er jeg veldig fornøyd med løpet, sier Mads. - Vi har kjørt samtlige prøver uten en eneste nesten-avkjøring, eller tilbud som vi sier. Jeg har kjørt med 2014 bil, og kan ta med meg den selvtilliten som ligger i at jeg vet at jeg får ny og raskere bil til Sverige. Jeg får også fordelen av å kjøre bak VW-ene i Sverige. Jeg regner med at de blir de hardeste konkurrentene om de beste plasseringene der også.
|