Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
488 GTB er betegnelsen på modellen som skal erstatte 458, og den debuterer på Genève-utstillingen. Som alle andre bilprodusenter er også Ferrari tvunget til å tenke miljø, og for å oppnå reduserte utslipp samtidig som effekten øker, har de sett seg nødt til å anvende turbo. Ikke alle purister vil sette pris på det, men vi får tro de blir overbevist etter en prøvetur. Superrask Den tar deg til 100 km/t på tre blank, til 200 km/t på 8,3 sekunder og har en potensiell toppfart på 330 km/t. Snittforbruket er oppgitt til 1,14 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 260 gram per kilometer (ned fra 1,33 l/mil og 307 g/km). Banemester Vektbalansen mellom for- og bakvogn er 46,5 : 53,5, og Ferrari har prefeksjonert aerodynamikken betraktelig fra 458 slik at den oppnår 50 % høyere marktrykk i høye hastigheter. Aerodynamisk Bilen er spekket med elektroniske hjelpemidler og har aktive dempere. Ferrari lover at disse ikke legger noen demper på kjøregleden, men kan ta deg trygt gjennom en potensielt farlig situasjon. Cockpiten er fokusert rundt føreren. Bak rattet har du ekstremt sportslige omgivelser, uten at det går på bekostning av komfort. Foreløpig sier ikke Ferrari noe om pris, men britiske medier antyder at den blir vesentlig dyrere enn 458 som koster rundt to millioner kroner i England. Med norske avgifter snakker vi nok godt over tre.
|