Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
En ny Corsa OPC debuterer på bilutstilling i Genève neste måned. Men selv om bilen får spenstige ytelser, lover Opel at den blir like anvendelig som en ordinær Corsa i hverdagen. Motoren er en 1,6-liter med turbo. 207 hestekrefter og et dreiemoment på 245 Newtonmeter skal sørge for å ta deg til hundre i løpet av 6,8 sekunder, og videre til en toppfart på 230 km/t. Og du trenger ikke jage turtall – maks dreiemoment er til stede i hele området mellom 1900 og 5800 omdreininger. Design Legg også merke til det sportslige interiøret med Recaro-seter, aluminiumspedaler og sportsratt. Her blir det lett å finne seg til rette. For å få kreftene best mulig overført til asfalten har Opel inngått kompaniskap med chassis-spesialistene hos Koni. Frequency Selective Damping (FSD) er navnet på teknikken som tilpasser kreftene i forhold til bilens frekvens og sørger for en fin miks av sport og komfort. Ta kontroll Styringen er også strammet opp og gjort mer direkte sammenlignet med en vanlig Corsa. Standard dekkutrustning er 215/45 R17 og bremseskivene framme har en diameter på 308 mm. Ønsker du enda heftigere ytelser kan du velge en OPC Performance Pack. Den inkluderer en differensialbrems utviklet av Drexler, 18-tommers felger med Michelin-dekk og et strammere oppsett, pluss 330 mm bremseskiver. - Corsa OPC viser at vår nye småbil også har en svært sportslig side, men vi har foreløpig ikke tatt noen beslutning om bilen vil finne veien hit til landet, sier PR-sjef Stein Pettersen i Opel Norge.
|