Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Bilen har vært vist som konsept på flere messer, senest i Paris sist høst. Den er suksessivt lansert på andre kontinenter, og nå kommer altså turen til Europa. Basert på bildene vi har fått ser dette lovende ut, og vi blir ikke mindre entusiastiske av å lese detaljene Honda nå slipper. De lover en praktisk bil med masse kjøreglede og god komfort. Crossover Honda lover et moderne interiør med fleksible løsninger, myke materialer og god komfort. Infotainment-systemet «snakker med» moderne smarttelefoner, og sikkerhetsnivået er høyt, særlig om du strekker deg over laveste utstyrsnivå. Magiske seter Baksetene kan deles i forholdet 60:40. Ryggene kan legges ned for å lage et stort varerom med flatt gulv. Du kan også legge ned fremre passasjersete når du skal ha med deg lange gjenstander, eller du kan heve sitteputene bak vertikalt slik at du kan plassere en yuccapalme der. Meget smart. Romslig En stor bakluke og lav lasteterskel gjør lasterommet anvendelig. Honda har brukt myke materialer på flatene du berører, og pyntet opp interiøret med detaljer i børstet krom. Utstyrsnivåene Sport og Executive har en 7-tommers berøringsskjerm som gode infotainment-muligheter. Android En del apper kan lastes ned fra Honda App Centre allerede, og flere kommer. Smarttelefoner kan kobles til Honda Connect via MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI og USB. HR-V er bestykket med radarsensorer og kameraer foran og bak. Bortsett fra laveste utstyrsnivå inngår «Hondas Advanced Driver Assist System» som standard. Det innebærer Intelligent Speed Assist (adaptiv druise-kontroll), City Brake Active Assist (bremser automatisk), Forward Collision Warning (varsler), Lane Departure Warning (filskiftvarsel), Traffic Sign Recognition system (leser trafikkskilt), og High-beam Support System (automatisk fjernlys). To motorer Sekstrinns manuell girkasse er standard, men bensinmotoren kan også kombineres med en CVT automatkasse. Honda lover kjøreegenskaper på sedan-nivå takket være lavt tyngdepunkt og et lett, men likevel stivt karosseri der selve strukturen består av 27 % høyfast stål. De lover også god støydemping i kabinen. Det blir spennende å se nærmere på bilen i Genève, og vi gleder oss til å sette oss bak rattet på et eksemplar.
|