Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Med ny Renault Trafic (alias Opel Vivaro og Nissan Primastar) nylig ankommet og ny Transporter like rundt hjørnet, må selvsagt PSA-gruppen også fornye sine varebiler. Les også: Tøft prispress for Vivaro For Citroën i Norge har varebilene i mange år vært en meget viktig del av totalsalget. I fjor utgjorde de 39 % av totalen, i 2013 hele 49 %. Tre i ett For å holde tritt med konkurrentene blir den nye modellen mer praktisk, mer økonomisk, sikrere og mer teknologisk avansert enn bilene den erstatter. Selv om bilen er meget godt kamuflert, kan vi avsløre enkelte detaljer. Legg for eksempel merke til at fronten er veldig forskjellig fra den forgjengeren er utrustet med. Fronten blir mye høyere, i tråd med hva vi har sett på nyere modeller fra Ford og Renault. Men det er ikke bare støtfanger og grill som er høyere plassert, sitteposisjonen er også hevet med noen centimetere. Tubik-inspirert Selvsagt er mye av de ekstreme sidene ved konseptbilen tonet ned, men til tross for kamuflasjen aner vi noen Tubik-elementer der. Det har vært spekulert i at neste generasjon Jumpy skal komme i en flerbruksutgave, ala Transport Caravelle, men dette er foreløpig ikke bekreftet. Allerede i 2013 fortalte den tyske Toyota-sjefen at en helt ny ProAce skulle utvikles i samarbeid med PSA Peugeot Citroën, så det er sannsynlig at Toyota har hatt mer påvirkning på denne enn på den eksisterende ProAce hvor de stort sett har påvirket kosmetiske detaljer. Pålitelige kilder sier bilen skal bygges av PSA i Sevelnord i Frankrike og at produksjonen starter mot slutten av 2015.
|