Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Mer viktig utstyr som øker sikkerheten og bedre miljø, er slagordene for morgendagens varebiler. Med tretthetsvarsler, nødbrems (frontassist), cruisekontroll med hastighetsbegrenser, blåtann, større kjørekomputer og utvidet garanti til 5 år/200.000 km hevder Volkswagen i Norge at nye Caddy setter en ny standard for varebiler. Komforten skal være som fra prestisjebilene og det skal ikke være noe vesentlig forskjell på komfort og sikkerheten i en varebil enn det man finner i en Audi. Harald A. Møller er ikke i tvil om at fjerde generasjon Caddy blir Norges mest solgte varebil. Det er ikke minst takket være fabrikkprodusert firehjulsdrift, som står for 60 prosent av salget i Norge. Caddy vi fortsatt bli levert i kort og lang versjon, med et stort utvalg bensin- og dieselmotorer. Mest solgte varianter blir 2 liter diesel på 102 hk og 122 hk kombinert med firehjulsdrift. Senere kommer Caddy også med en 3-sylindret 1-liters bensinmotor på 102 hk og en 1,2 liters motor på 85 hk. Kraftig forbedret komfort Komforten er meget god, med harde og faste seter, og det er stor forbedring når det gjelder støy inne i bilen. Det er i dag på samme nivå som i de beste personbilene. Kjørekomputeren er blitt større og har fått en rekke nye funksjoner. Men den har samme uheldige plassering som i tidligere modeller. Den sitter langt nede på dashbordet og man må ta blikket vekk fra veien for å se på komputeren med navigasjon. Fabrikken hevder at årsaken er at de har brukt ombygningen fra tidligere modeller og har ikke kunnet gjøre store endringer på dashbordet. Uklart om dør i skillevegg I følge Harald A. Møller vil det være enkelt å utvikle om slike dører blir godkjent av norske myndigheter og kundene vil ha det. Med en dør kan man frakte gjenstander på rundt 2 meter inne i bilen (i kort versjon) og 2,30 meter i maximodellen. Priser Priser fra kr 210.800 inkl. m.v.a. for kort versjon og fra kr 243.500 inkl. m.v.a. for lang versjon. Det er en økning på rundt 8.000 kroner sammenlignet med dagens modell. Leveres med to bensin- og fire dieselmotorer samt for autogass. Fabrikken oppgir at drivstoff-forbruket er redusert med 15 prosent i forhold til dagens modell.
|