Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Som vi fortalte mandag fant lanseringen av Giulia sted i anledning markeringen av Alfas 105-årsjubileum og nyåpningen av merkets museum i Milano. Museet åpner for publikum 30. juni. Ny vår Tyske og britiske premium-produsenter bør se opp for faren fra Italia. Nye Giulia går rett i strupen på Audi A4, BMW 3-serie, Mercedes C-Klasse og Jaguar XE. Alfa lover 50:50 vektbalanse (et av BMWs klassiske varemerker). I tillegg lover de responsiv akselerasjon, kjappe skift og effektive bremser. Bilen har bakhjulsdrift som standard, men kommer også med drift på alle fire. Mekaniske komponenter er plassert mellom akslene. Dermed får Giulia korte overheng i begge ender og et langt panser som understreker bilens sportslige ambisjoner. Ferrari-inspirert Bilen har en kombinasjon av lette materialer, som karbonfiber, aluminium, kompositter og plast for å oppnå optimalt vekt-kraft-forhold – under 3 kg masse per hestekraft. (saken fortsetter) Alfa sier foreløpig ikke noe mer om motorer, men de kan plukke fra en velassortert komponenthylle i FCA-gruppen som blant annet inkluderer Maserati. Giulia utstyres med en «DNA-bryter» som lar føreren velge mellom fire kjøremodi, Dynamic, Natural, Advanced Efficient og Racing (på toppmodellene). Egen organisasjon Dermed blir det forhåpentligvis mer trykk på bilmerkene som har hatt en rekke forskjellige importører opp gjennom årene – i dag er de representert av RSA som også importerer Suzuki og Isuzu i tillegg til de italienske og amerikanske merkene. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio kan bestilles fra fjerde kvartal 2015. Prislappen starter på cirka 79.000 euro i Italia.
|