Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Bilen er basert på Golf VII og bygget etter det såkalte TCR-reglementet (Touring Car) for biler som kan konkurrere internasjonalt. Den har 330 hestekrefter, forhjulsdrift og sekstrinns DSG girkasse. Volkswagen vurderer å tilby bilen som en såkalt «kunde-racer» fra 2016-sesongen, og vil bruke resten av 2015 til å teste den ut på bane. Debuten skjer allerede førstkommende helg på Red Bull Ring i østerrikske Spielberg der samarbeidspartner Liqui Moly Team Engstler vil delta med to biler. Folkelig - Under utvikling av den Golf-baserte konseptbilen kunne vi utnytte ressursene i Volkswagen-gruppen, noe som reduserte både utviklingstid og -kostnader. Nå skal vi bruke resten av sesongen til å teste bilene under realistiske forhold så vi har grunnlag for å evaluere et eventuelt racing-program fra 2016, sier Capito. Racing-detaljer En aerodynamisk frontsplitter og en markant bakving i karbonfiber gir det rette utseendet, samtidig som det sørger for rikelig med luft til motor og bremser og godt marktrykk i høye hastigheter. Sikkerheten ivaretas av et innebygget sikkerhetsbur, racingstoler og sikkerhetstank ifølge FIA-reglementet. Motoren er hentet fra Golf R, en firesylindret toliter med 330 hk og et dreiemoment på 410 Newtonmeter. Girskiftene styres via hendler på rattet. TEST: Golf R møter Subaru WRX Volkswagen Motorsport har utviklet bilen i samarbeid med sportsavdelingen hos Seat, så de har dratt veksler på erfaringen fra Leon Cup-serien der blant annet norske Stian Paulsen gjør en meget god figur. Liqui Moly Team Engstler vil kjøre de fire gjenstående løpene i Touringcar Racer International Series (TCR) som har følgende agenda i 2015:
*support race til Formel 1
|