Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Her hjemme er det ikke rart om vi betrakter pickup som et neglisjert segment. Men faktisk utgjør denne biltypen en tredel av klodens samlede nyttebilsalg. Vi kan vel ikke vente noe tilsvarende i Norge, men det skal åpenbart ikke stå på Renault. Ett-tonner Det skal man kanskje heller ikke, for Renault påstår fremdeles at dette er en konseptbil. Det er imidlertid ikke mye som tyder på at den produksjonsversjonen som kommer i løpet av de første månedene neste år blir særlig annerledes. Kanskje blir 21 tommers hjulene redusert noe, men designuttrykket og størrelsen blir nok omtrent som nå. Ikke aner vi noe om 4x4 eller det tekniske for øvrig heller, bortsett fra at den bygges på en Renault Duster plattform, derfor er den selvbærende – såpass kan vi nok love, og den ble presentert som en fire dørs fem-seter. Hadde den vært personbil hadde vi sagt C-segmentet. Dobbel-turbo Sannsynligvis vil dette også på en eller annen måte bli en Nissan, og en Mercedes, men det er også i tidligste laget å snakke for meget om. Disse linjer skrives helt i front av selve presentasjonen, det er med andre ord lite konkret som har dukket opp så langt.. Men vi er på plass i Paris og kommer til å fortelle mer i kommende utgave av YrkesBil. Nyttekjøretøy-konsept Siden Renaults varebiler er en viktig komponent i importørens ambisiøse vekstplaner i Norge kan vi trygt regne med å høre mer til begge disse konseptene i tiden fremover. Både til Alaskan og Pro+.
|