Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Hittil i år er det ifølge OFV registrert 1452 nye Outlander PHEV. Det gjør den til norgesmester i en nisje som viser kraftig vekst etter hvert som utvalget av ladbare (plug-in) hybrider øker. Hittil i år er salget av slike tredoblet fra i fjor. Nå får modellen en facelift som innebærer ny front, oppgradering av interiøret, mer effektiv drivlinje og utvidet garanti for batteripakken. Dynamic Shield kaller Mitsubishi den nye fronten som med tiden skal innføres på flere modeller. Innvendig lover de et løft i materialvalg på dashbord og instrumentpanel, samt for seter og paneler. Mitsubishi hevder at akselerasjonen fra null til 40 km/t er forbedret med ett sekund, men dette gir seg ikke utslag i 0-100-tiden som fortsatt er 11 sekunder. Snittforbruket etter EU-syklusen er oppgitt til 0,18 liter på mila (ned fra 0,19) tilsvarende et CO2-utslipp på 42 g/km (44 g/km). Økt trygghet Outlander PHEV har en batterikapasitet på 12 kWh som gir en teoretisk rekkevidde på 52 kilometer ved ren el-drift. Bilen har el-motorer både foran og bak og har dermed elektrisk firehjulsdrift. I tillegg driver bensinmotoren forhjulene når man ønsker maks effekt. Batteriene lades ved en medfølgende ladekabel fra en standard stikkontakt (10A) fra helt tomt til helt fullt i løpet av fem timer. Fra en hurtigladestasjonen er batteriene 80 % fulle i løpet av en halvtime. ‐ Interessen for hybridbiler er sterkt økende, og Mitsubishi Outlander Ladbar Hybrid selger allerede best i sin klasse Norge, sier adm. direktør for MMC Norge, Rune Gjerstad. Han regner med å selge 3000 Outlander PHEV i 2016. Outlander PHEV leveres i tre utstyrsnivåer. Prisene er som følger:
*EU testnorm
|