Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Spesifikasjonene kan være så oppsiktsvekkende positive de bare vil, det hjelper allikevel ikke når det hele ser slik ut. Men nå skal det tilføyes at den koreanske el-transport spesialisten, Power Plaza, er basert på teknologi og ikke design. Men det virker som de håper å selge bilene sine også, så kanskje det var en tanke å se på slike bagateller også. Høy spec Den har faktisk satt en koreansk Guinness rekord på 503,2 kilometer – blir vi fortalt. Motoren er på 38 hk (den samme som brukes i el-versjonen av Fiat 500), og dermed får vi, påstår produsenten, en toppfart på 198 km/t og bare 4,6 sekunder til 100 km/t. Jeg vil gjerne se det før jeg helt tror på det. De sier også at den kan lades fra et 220 V uttak på litt under tre timer, med at det også finnes en hurtigladerversjon hvis du kan skaffe 380V. Nå er ikke bilen ny. Den har vært vist i en 2+2 (ganske trang med andre ord) hatchback versjon før. Og vi har også hatt en to-seter coupé, men den vi møtte på Frankfurt i år er mer enn den gamle coupéen med taket kuttet vekk. I følge produsenten er den ny-designet «med kurver inspirert av en dynamisk delfin». Men selve konstruksjonen ser bra ut. En 100 % karbonfiber monocoque som de har satt sammen i sin egen autoklav. Derfor er den såpass lett. Men jeg tror vi trygt kan gå ut fra at med en akselavstand på 189 cm kan den umulig være veldig komfortabel.
|