Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Selv om Lamborghini nylig har presentert spesialmodellen Aventador LP 750-4 Superveloce Roadster, hadde de plass til enda en toppløs bil på scenen i Frankfurt – den litt mindre ekstreme Huracan LP 610-4 Spyder. Den er selvsagt basert på Huracan Coupé som debuterte på fjorårets Genève-utstilling. For øvrig en bil som også danner grunnlaget for andre generasjon Audi R8. Turtallsvillig Det maksimale dreiemomentet på 560 Nm må du opp i 6500 omdreininger for å hilse på, og kombinasjonen av direkte og indirekte innsprøyting høres forførende ut på italiensk: Iniezione Diretta Stratificata. Kreftene fordeles gjennom en 7-trinns dobbel clutch kasse til alle hjørner. Ideell fordeling er 43 % til forakselen og 57 til bakhjulene, men kreftene fordeles etter behov. Det tar ifølge Lamborghini 3,4 sekunder å nå 100 km/t, 10,2 sekunder til 200 mens potensiell toppfart er 324 km/t - det kan gi heftige opplevelser under åpen himmel. Nært slektskap - Forgjengeren, Gallardo Spyder, var mest solgte åpne Lamborghini-modell noensinne, men vi forventer at Huracan skal overgå denne på alle områder. Kundegruppen gir sannsynligvis blaffen i at bilen er utstyrt med «cylinder on demand» og «stopp/start» for å pynte på utslippstallene (oppgitt snittforbruk er 1,12 l/mil), men at den har fått ny styring av den elektroniske firehjulsdriften kan kanskje merkes i ekstreme situasjoner. Tak i farta Lamborghini Huracan LP 610-4 Spyder kan bestilles nå for levering til våren. Den har en prislapp på 186.450 euro – før du plusser på avgifter. Samtidig forteller Lamborghini at Huracan i GT3-versjon skal i aksjon i USA neste år. Debuten skjer i det legendariske 24-timersløpet på Daytona siste helgen i januar.
|