Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Sport, komfort og luksus samt en god porsjon prestisje er nøkkelord for de som velger en Mercedes SL – den klassiske toseteren fra Mercedes som i de siste generasjonene er utstyrt med automatisk hardtop. Nå benytter Mercedes anledningen til å foreta en oppgradering av modellen som debuterte på Detroit-utstillingen i 2012. Visuelt har SL fått en ny front som er mer sportslig med nytt panser, støtfanger og lykter. Den mest i øyenfallende oppgraderingen er grillen som strekker seg nedover og danner et helt nytt ansikt for SL. Juster til dagsformen Dynamic Select lar deg velge kjøreopplevelse etter eget ønske. Du kan velge mellom Eco, Comfort, Sport, Sport + samt Individual, alt etter din dagsform. Active Body Control med innovativ svinghelningsteknikk lar deg ifølge Mercedes takle kurver lett og elegant og gir optimal kjørekomfort. Ved dårlig veikvalitet er det også praktisk at bilen kan heves opptil 50mm. Muskelbiler SL 400 har gått fra 333hk til 367 hk. Det reduserer aks-tiden til 4,9 sek., ned fra 5,2 sek. på tidligere modell. SL 500 gjør 0-100km/t på 4,3 sek. - ned fra 4,6 sek. tidligere, takket være den raske 9G-TRONIC girkassen. SL 400 og SL 500 leveres med 9G Tronic automatgir som standard mens AMG-modellene leveres med skreddersydde 7-trinns automatkasser som er tilpasset de voldsomme ytelsene. (saken fortsetter under videoen) Nye SL lanseres i Norge fra april 2016, og prisene er foreløpig ikke klare. Her får du de viktigste dataene for de fire modellene.
*Elektronisk sperret ved 250km/t.
|