Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Da Citroën presenterte sin motorsportplaner nylig, ble det klart at det franske teamet tar en pause i 2016 for å bygge en helt ny bil til 2017-sesongen. Dermed måtte Mads Østberg finne seg en ny arbeidsgiver, skjønt den prosessen var nok allerede godt i gang. Om han skulle fortsette som fabrikkfører var det ikke så mange muligheter – det er kun Volkswagen, Hyundai og M-Sport (Ford) som konkurrerer i konstruktør-VM neste år. Men fra 2017 kommer på Citroën og Toyota på banen, samtidig som bilene blir mer spennende. Og i dag er det offisielt – Mads Østberg er tilbake hos M-Sport etter to år hos Citroën. Her skal han kjøre en Fiesta RS som forhåpentligvis er mer konkurransedyktig enn bilen han hadde sist han kjørte for M-Sport i perioden 2011-2013. - Jeg ser virkelig fram imot sesongen som kommer, og jeg er stolt over å bli ønsket velkommen tilbake til M-Sport. Ford Fiesta RS WRC har vært en viktig del av karrieren min, og det er en god følelse å komme tilbake til et team hvor jeg har hatt mye suksess tidligere, sier Mads. - Rally på løst underlag er mine favoritt-løp, og vi så i år at den nye Fiestaen er veldig konkurransedyktig på grus. Vårt første mål er å finne den rette følelsen med bilen i høyt tempo for så å kunne kjempe om topp plasseringer. - Sverige (med en dag på norsk side) er selvsagt et ordentlig «high-light» for min del, og et løp hvor vi vil være med å kjempe om å vinne. Men jeg tror at vi også kommer til å være veldig konkurransedyktige i mange av de løpene som følger etter, fortsetter Mads. - Enda en sesong i et topp team var målet for neste år, og jeg vil takke Malcolm (Wilson) og resten av teamet for at de har tro på meg. Jeg kan ikke komme raskt nok bak rattet på Fiestaen, og hvis det går etter planen vil dette bli et stort år for oss, konkluderer Mads. Ny kollega - Med Mads og Eric mener jeg vi har et veldig bra team i 2016. Mads har bevist at han er en jevnlig pallplass kandidat, og er stabilt blant de raskeste førerne i WRC. Når det gjelder Eric så kan jeg helt ærlig ikke huske sist jeg ble så begeistret over en ny fører, sier Wilson. - Vi vet hva Mads er kapabel til, og jeg tror han har evnen til å få M-Sport og Ford tilbake på toppen av seierspallen neste år. Det er flere løp hvor han kan kjempe om seieren, og det må bli målet vårt for sesongen som kommer. - Erics WRC erfaring er begrenset, men helt ærlig tror jeg han har det som skal til for å bli en framtidig mester. Han har allerede bevist hvor raskt han har tilpasset seg nye biler og nye løp, og jeg tror han vil vise rask progresjon. - Det ligger mange tanker bak signeringen av disse to førerne, og jeg tror at vi har en spennende sesong foran oss. Teamet er mer motivert enn noen gang, og alle ser fram til å finne ut hvilken suksess våre nye signeringer kan gi oss, sier Malcolm Wilson som gjennom årene har funnet og fostret mange nye talenter – blant annet var det hos M-Sport Petter Solberg fikk sitt WRC-gjennombrudd.
|