Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
3-serien har tradisjonelt vært BMWs bestselger, selv om elbilen i3 har toppet den norske BMW-statistikkene de siste årene. Av de 1260 3-seriemodellene som er registrert hittil i år, har tre av fire dieselmotor, og den samme fordelingen finer vi for firehjulsdrift i forhold til standard bakhjulsdrift. Men våren 2016 kommer en ny variant som kan snu opp ned på dette bildet. 330e er en ladbar hybrid med prestasjoner som gjør den berettiget til å bære 330-betegnelsen. Den ble først vist på bilutstillingen i Frankfurt i høst, og kommer til Norge i mars. Les også: Norges absolutte Norgesbil Sterk og nøysom Og den nøyer seg med rundt en tredjepart av forbruket til navnebroren. Om du som de fleste bymennesker kjører korte strekninger på hverdagen, kan mesteparten av turen foregå på ren eldrift. Bilen har nemlig en teoretisk utslippsfri rekkevidde på 40 kilometer, i praksis 25-30 kilometer med klimaanlegg etc. Fleksibel Og så til selve rosinen i pølsa – prislappen! 330e får en veiledende pris på 405.700 kroner. Det er mindre enn en du må ut med for en 320i med vesentlig lavere ytelser. - Med BMW 330e kan vi tilby en bil med unike sportslige egenskaper, og lavt utslippsnivå. Når bilen kommer på markedet i mars, føyer den seg inn i en rekke spennende plug-in hybrid-modeller til en svært gunstig pris, sier Kjetil Myhre, kommunikasjonsdirektør i BMW Group Norge. Ikke xDrive Om 330e blir en suksess er det sannsynlig at en stasjonsvogn vil følge på et senere tidspunkt. Hele drivlinjen sitter fremme, så det er kun batteripakken som ligger bak. Å få plass til firehjulsdrift kan kanskje være mer vrient.
|