Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Før jul fortalte vi at Porsche døper om sine to minste modeller til 718 Boxster og 718 Cayman i forbindelse med at modellene får et ansiktsløft og omfattende tekniske oppdateringer. Vi fortalte også hvorfor - som en honnør til den suksessrike sportsbilen Porsche 718 fra 1950/60-tallet. Nå er all informasjon om 718 Boxster ute av boksen. Som forgjengeren skal den leveres i to «styrkegrader» – som 718 Boxster og 718 Boxster S – begge med firesylindret boxer turbomotor. Standard girkasse er 6-trinns manuell, men mange vil nok velge den lynraske PDK-kassen i stedet. Kjapp Utstyrt med PDK girkasse og Sport Chrono Package, begge deler ekstrautstyr, gjør den 0-100 km/t på 4,7 sekunder (- 0,8 sek.) og har en toppfart på 275 km/t. Snittforbruket er oppgitt til 0,69 l/mil, ned fra 0,79. Kjappere Med PDK og Sport Chrono gjør den null til hundre på 4,2 sekunder (- 0,6 sek.) og har en toppfart på 285 km/t. Forbruk er ifølge NEDC 0,73 liter per mil, ned fra 0,82. (saken fortsetter) Mye nytt Fronten preges av store luftinntak og fremstår som bredere og mer maskulin. Standard lykter er bi-xenon med LED kjørelys, men den kan også leveres med LED hovedlys med 4-punkts LED kjørelys. Også hekken fremstår som bredere, ikke minst pga. en stripe med integrert Porsche-logo mellom baklyktene og tredimensjonale LED baklykter. Innendørs er dashbordet helt nytt, og PCM-en (Porsche Communication Management) utstyrt med en berøringsskjerm hvor mange funksjoner styres. Men selv om skjermen er standard, må du betale ekstra om den skal inneholde navigasjon. Sportsligere PASM aktivt chassis er tilgjengelig som ekstrautstyr på Boxster, for første gang i kombinasjon med sport chassis (for 718 Boxster S) som senker bilen med 20 mm. Porsche 718 Boxster og Boxster S er på markedet fra mai. De norske prisene er foreløpig ikke fastlagt.
|