Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Den første skissen av en av Genève-nyhetene har begynt å sirkulere. Den viser den nye åpne C-Klassen bakfra, og bekrefter at her går Mercedes for stofftak. Litt ektere enn et metall-lokk. Og stort mer vet vi ikke. Bortsett fra at den altså skal supplere den splitter nye coupéen og være med på å gjøre kompakt-Mercedes til en ganske all-inclusive opplevelse. Det vi tydelig ser på denne skissen er at sidespeilene er flyttet til dørene. Lokket over kofferten virker bredere og lavere, hekken har fått noe S-aktig over seg, og det hele virker som litt bredere sporvidde, eller i hvert fall har det skjedd noe som gjør at den virker lavere mot bakken. Og – men det behøver jeg vel ikke presisere – den nøyer seg med to dører. Flere varianter Da snakker vi C 63 med V8 og 450 hk og sikkert mye mer gjort med opphengning og bremser. Men man kan nok også regne med en C43 variant med ca. 400 hk. Men i første runde: det vanlige motorprogrammet som strekker seg fra 156 til 333 hk, tilsvarende utvalget du finner i C Coupé, med masse valg mellom de med tennplugger og de som bare har glødeplugger. Pluss fullt assistent-program, selvfølgelig. Og det støtteprogrammet inkluderer den finten jeg er så imponert av: den som gir deg et akustisk halvsjokk når bilen har fastslått at nå er ikke smellet til å unngå – slik at du allerede delvis har vendt deg til kollisjonsstøyen. Tyske spekulasjoner går på at denne versjonen kommer til å koste 4.000 euro mer enn basis-sedanen.
|