Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Mange velger varsel-lysbjelke etter behov, og gjerne etter utseende. Enten det gjelder plassering av arbeidslys, eller antall strober. I dette tilfellet er det snakk om en takmontert holder for varsellamper til nyttekjøretøy. Kanskje du vil ha bremselys i bjelken også? Hvis du skal spesifisere bjelken selv må du som regel vente en stund før du får den. Se for deg at du er ute og brøyter, og så svikter varselbjelken din. I slike tilfeller må bilen ut av trafikk til ny varselbjelke er på plass eller den gamle reparert. Fordelen med det nye systemet Axios fra ESG er at modulen som er ødelagt kan byttes ut på stedet umiddelbart, forutsatt at du har med deg en ekstra. Slik fungerer det Systemet er trådløst, utenom rammen, her må du legge opp kabel. LED-lysene styres via et kontrollpanel, og det er fortsatt mulig å velge blinkemønster. Konseptet er ganske smart, og vi har ikke vanskelig for å tro at det finnes et behov for slike løsninger. Men er det, strengt tatt, nødvendig? Både ja og nei. På pickuper og varebiler er det enklere tilgang til taket enn på en lastebil (i alle fall om du ikke har takluke). Uansett: det er moro å eksperimentere med de forskjellige løsningene denne bjelken gir, og hvis ett LED-lys skulle ryke slipper du å ta bilen ut av trafikk. Prismessig ligger dette nye produktet omtrent på snittet for tilsvarende bjelker. Tegn bjelken selv – Vi føler at det å kunne bygge bjelken selv sammen med oss personliggjør salget, og vi bygger en helt annen relasjon til kunden. Det blir ikke «fra hylle til kunde-salg», sier salgssjef hos Egil Verne, Steinar Skodje.
|