Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
– Et fornuftsvalg. Opel Astra har gjennomgått betydelig teknisk forbedring. Den er blitt lettere og det gir bedre kjøreegenskaper, lavere forbruk og lavere utslipp, konstaterer det norske medlemmet i juryen, Rune Korsvoll. – Dessuten leverer Opel med mye utstyr i standardpakken, så som avansert og meget effektiv lysteknologi. Astra er rett og slett mye bil for pengene, og flere titusen kroner rimeligere enn flere av konkurrentene i kompaktklassen, sier Korsvoll. Redaksjonssjef Korsvoll i NAF-bladet Motor er eneste norske medlem i Årets Bil-jury i Europa, og var naturligvis der da avgjørelsen falt i forkant av åpningen av vårens viktige bilmesse i Genève. Korsvoll hadde Volvo XC90 på topp og Astra som nummer to, men har ingen problemer med å forsvare det endelige resultatet. – Et sikrere sted å frakte deg selv og familien enn i XC90 finnes knapt. Dessuten teller det positivt at Volvoen også kan leveres som ladbar hybrid, sier Korsvoll om Volvos andreplass. Glad vinner Pettersen mener utnevnelsen uten tvil er en bekreftelse på at det Opel har gjort med sine modeller de siste årene har brakt merket på rett vei. – En vitamininnsprøytning, ikke minst for Opel som organisasjon både i Europa og i Norge, påpeker Pettersen. Da Opel feide inn som vinner med Insignia i 2009 var det flere tiår siden Opel hadde vunnet noe i Årets Bil. Tre år etter, i 2012, var det igjen klart for Opel-serier med ladehybriden Ampera, tvillingbroren til Chevrolet Volt. De tre siste årene har folkelige biler som VW Golf, Peugeot 308 og VW Passat stukket av med seieren. Les våre førsteinntrykk av nye Opel Astra her.
Historiske vinnere:
|