Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
De V8-motoriserte racing-Corvettene har en rå lyd. Det er nesten så man gleder seg til hver gang de passerer. De hybride LMP protypene må spille på andre strenger, for de verken låter bra eller har utseendet på sin side. Men fort går de da. Nå har Chevrolet blandet en god dose racing-historie inn i sivilutgaven av Corvette. Resultatet er Corvette Grand Sport som debuterer i Genève, selv om den har et vesentlig større markedspotensial på den andre siden av «Dammen». Racing-inspirert I stedet for å snakke akselerasjon og toppfart forteller Chevy at en Corvette Grand Sport fikser 1,05G i svinger. Ja, helt opp til 1,2G om du velger en Z07-pakke som er ekstrautstyr. Corvette har racing-røtter tilbake til 1963 da man bestemte seg for å bygge en bil som kunne konkurrere mot de beste på markedet. Men det ble bare bygget fem biler før kontrabeskjeden kom – Chevrolet skulle ikke engasjere seg direkte i motorsport. - Racing har vært med oss i over 50 år, og baneerfaring har hjulpet oss med å bygge bedre, mer konkurransedyktige biler, sa Mark Reuss, GMs visepresident for produktutvikling. (saken fortsetter) Chassis tuning, et oppgradert kjølesystem og flere detaljer er inspirert av den heftigere utgaven, Corvette Z06. Kundene kan utstyre Grand Sport med en Z07 Performance-pakke som inneholder karbon-keramiske bremser, Michelin Sport 2 sommerdekk, samt en karbonfiber aeropakke som gir ekstra downforce i høyere hastigheter. Blant utstyret i en Corvette Grand Sport inngår følgende:
Corvette Grand Sport Coupé og Cabriolet kommer i salg i USA til sommeren mens Europa må vente til høsten. Noe senere kommer også en Grand Sport Collector Edition i et begrenset opplag.
|