Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Luksus-SUVene vil nok heller ikke bli brukt som typiske yrkesbiler, selv om de ikles grønne skilter. Dette er varebiler for folk som er over snittet interessert i biler og som gjerne vil spare noen avgiftskroner. Den kundegruppen er ikke nødvendigvis så liten i Norge: – Sist Geländewagen og GLS var tilgjengelig som varebil i Norge ble det solgt cirka 500 biler. Vi tror mange norske kunder har ventet på at disse bilene skulle bli tilgjengelige som varebil igjen, sier konstituert direktør for Mercedes-Benz Personbil, Reidar Holtedahl. Det er et par år siden Geländewagen og GL var tilgjengelig som varebil i Norge sist. Bikker fort en mill. Med grønne skilter får du Geländewagen fra en drøy million, mens du kan få verstingen AMG G 63 for 1,6 millioner kroner (AMG G 65 leveres ikke som varebil), ifølge en pressemelding fra importøren. På sistnevnte sparer du altså rundt 850.000 kroner i avgifter. Varebilversjonen av GLS begynner på 850.000 kroner, mens AMG-utgaven havner på snaue 1,5 millioner. Begge varebilene leveres med 5 år / 100.000 km nybilgaranti. «Børstraktoren» Men selv om konseptet er gammelt, er dagens modell en topp moderne bil med det meste av hva du kan forvente av sikkerhets- og komfortsystemer. Blant annet har bilen et nytt dempersystem og oppgradert ESP, noe som skal gi bedre stabilitet og sikkerhet på veien. SUVenes S-klasse GLS leveres nå også med 9G-tronic 9-trinns automat på GLS 350 d, GLS 400 og GLS 500 hvilket ifølge produsenten bidrar til god kjøredynamikk.
*Prisene er inkludert mva.
|