Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Oppfrisket Renault T Tre år etter lansering kommer Renault Trucks T-serie nå med flere oppgraderinger av chassis og drivlinje. |
||||||||||||||||
Redusert drivstofforbruk og økt nyttelast er de viktigste stikkordene, når Renault Trucks nå har foretatt noen forbedringer av T-serien som ble lansert i 2013. Nye spoilere Det de konkret har gjort er å konstruere en spoiler under støtfangeren, og en ny og lettere takspoiler uten metallramme. Avhengig av versjon skal endringene føre til inntil to prosent drivstoffreduksjon i forhold til dagens kjøretøy, hevder produsenten. Lavere vekt En ny drivaksel, forbedringer i luftfjæring og en ny svingskive i aluminium gir 140 kilo i økt nyttelast, opplyser Renault. GPS-basert cruisekontroll GPS-systemet gjør at ruten man kjører registreres i en sentral databank, slik at alle andre som er utstyrt med OptiVision også kan dra nytte av dette i kjøring på den samme strekningen. Renault hevder systemet kan redusere forbruket med helt inntil fem prosent. Oppfyller Euro 6-krav De viktigste nye funksjonene her er introduksjonen av et «Common Rail-innsprøytningssystem» på DTI 13, etter å ha høstet gode erfaringer med dette på DTI 11-motoren. En ny generasjon Optidriver automatisert manuell girkasse blir nå også tilgjengelig. En ny og lettere takspoiler uten metallramme skal bidra til lavere dieselforbruk. Foto: Renault Trucks
|