Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Jeg aner ikke noe om telefonene fra kinesiske LeEco i det hele tatt. Bortsett fra at de påstås å være smarte, og ganske billige. Men LeEco-navnet, eller LeTV som det het før, har dukket i andre sammenheng. Først i forbindelse med den utrolige Faraday Future og deretter i et tilsynelatende mer seriøst forhold: Under en presentasjon i Frankfurt i februar ble vi fortalt at Aston Martin (fra før av sterkt forbundet med Mercedes) hadde etablert et forhold med kinesiske LeEco. Partene kunne fortelle at forholdet var ment å utvikle seg til noe som kunne bli en produksjonsversjon av det RapidE-konseptet som ble vist i fjor høst. Samtidig ble det sagt at avtalen også åpnet for «potensialet for en joint venture med Faraday, for å bygge andre biler…» Tesla-inspirert Men i så fall ville jeg tro de fikk stort bråk med Elon Musk og Tesla om «intellektuelt innhold». For det kan ikke bare være jeg som syns dette er særdeles meget Tesla. Nå skal jeg ikke være altfor bastant, men denne bilen ble presentert med alle de Disney-land tricksene du kan tenke deg. Sjefen selv brukte stemmegjenkjenning for å «bestille en tur». Visepresidenten for selskapet satt tilfeldigvis ombord da, og styrte bilen ved hjelp av gester og stemmestyring. Hvorpå toppsjefen, Jia Yueting – med tårer i øynene - brukte den nye telefonen for å gi bilen ordre om å parkere seg selv. Mangfold Bilen selv skal stå på bilutstillingen i Beijing til uken. Da får vi kanskje vite mer om den. Men foreløpig har vi bare hørt at den er utviklet internt, at de har jobbet med bil i 28 måneder, og at denne bilen har 210 km/t i toppfart.
|