Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Nå er den offisiell Ladbare hybrider selger som varmt hvetebrød i Norge. Nå er Mercedes klar med nok en modell. Men du må være meget tålmodig for å få tak i en. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Da vi kjørte Mercedes GLC under presselanseringen i fjor sommer, var den ladbare hybriden, GLC 350 e, den store snakkisen – selv om den da ikke sto på programmet. Vi antok at dette kunne bli den rimeligste modellen i programmet, og det viste seg at vi fikk rett. Nå lanseres GLC 350 e med en samlet effekt på 320 hestekrefter. Takket være lave avgifter får den en prislapp på 550.000 kroner. Det er 35.000 kroner billigere enn dieselutgaven med 170 hk. Les også: Ladehybrider foran elbiler Mye for pengene Som med ladbare hybrider og elbiler flest, har vi lært oss å ta den oppgitte el-rekkevidden med en stor klype salt. - GLC 350 e ble først vist frem i fjor sommer. Responsen var så overveldende i Norge at den norske importøren fikk lov til å ta imot kundebestillinger selv om bilen offisielt ikke var lagt ut for salg, sier kommunikasjonsdirektør i Mercedes-Benz personbil, Christoffer Nøkleby. - Nå, samtidig som de aller første bilene har ankommet landet, åpnes salget offisielt. Og det til en meget konkurransedyktig pris, sier Nøkleby. Lang ventetid - Vi har snaue 1400 GLC-kunder som venter på sin bil, halvparten av disse vil ha plug-in-utgaven. Dersom man bestiller i dag er estimert levering april 2017. - Interessen for GLC har vært overveldende, og vi jobber på spreng med å skaffe flere produksjonsplasser, sier Nøkleby til BilNorge.no.
|