Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Det er vel ingen overraskelse når vi snakker om Mahindras fine form – i og med at de har overtatt Pininfarina er de jo forpliktet til å være opptatt av form. Du har kanskje ikke oppfattet at denne produsenten – en av verdens største på to hjul og en stadig mer betydelig aktør på fire – begynner å bite fra seg på racerbanene? I Moto 3 har de begynt å plukke poeng like regelmessig som Yamaha gjør det i den øverste klassen, og de er blant de sterke i Formel E, med Nick Heidfeld og Bruno Senna som førere. Nå som el-racing-klassen er på jakt etter en ny chassisleverandør som skal debutere i seriens femte sesong – 2018 til 2019 – samtidig som det løsnes på hvem som skal utvikle motor og transmisjon og software og batterier, begynner det også å dukke opp forslag til hvordan bilene skal se ut om noen år. Futuristisk Det er selvfølgelig signert Pininfarina, og er vel lettere overdrevet i sine futuristiske antydninger. Det er for eksempel ikke helt enkelt å se hvilken fantastisk funksjon disse tunnel-vingene foran og bak skal ha – men vi kan jo være enige om at de se bra ut. Men det som er virkelig positivt med dette forslaget er at Mahindra åpenbart tenker å blande seg inn i disse aktivitetene om tre-fire år også. Kanskje det også betyr at vi skal få se dem i MotoGP om ikke så lenge med tilsvarende nytt tankesett?
|