Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Egentlig er det den nye CMA-plattformen vi skal beundre, disse to nye konseptbilene er nemlig der for å vise variasjonsmulighetene den nye arkitekturen gir, får vi vite noen timer før vi skal få lov til å ta på dem også. Les også: Volvos smarte Concept Foreløpig er det altså bare disse bildene og noen få detaljer vi kan dele ut. Men i denne omgangen er det nok for meg – de viser jo ganske tydelig at «elegant» er kommet til de små også, spesielt den ene modellen med det ganske tydelige coupé-preget. Ikke ser det ut til at de har det litt overveldende preget heller, som karakteriserer de større modellene fra Gøteborg. Volumselgere Hvor mange modeller vi etterhånden vil finne i 40-serien, aner jeg ikke, men den skal åpenbart vare lenge. Vi blir nemlig fortalt at det skal komme en fullelektrisk modell på CMA-plattformen også. Den kommer imidlertid i god tid etter Volvos første helelektriske, for den skal bygges i 2019, men på den større SPA-plattformen Vi snakker med andre ord elektrisk 40-bil et stykke inn i neste ti-år. Og da snakker vi virkelig volum: 1 millioner elektrifiserte biler (betyr kanskje også plug-in?) innen 2025 er det sagt. Nytenking Særlig på den litt softroad-aktige utgaven gjør dette seg svært bra, når man også får inn litt kontraster i fargene. Men det jeg er mest glad for er at Volvo endelig har ryddet opp i baklysavdelingen og fått hjørner der bak som virkelig har et skikkelig nærvær. Utdatert Den finten var effektiv da den ble innført i Gammel Jernalder, men har for lengst overlevd seg selv. Det er nok å se på Tors Hammer i frontlyktene for å vise hvor effektivt det er å modernisere opp disse uttrykkene. Som sagt, foreløpig er det bare på basis av bilder disse ordene er skrevet. I morgen kveld kommer vi meget nærmere de nye modellene, så fredag skal du få en litt mer inngående beskrivelse. Se videoer og stort bildegalleri under
|