Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Det går forholdsvis bra for BMW i motorsport for tiden. S 2000 RR samler førsteplasser i Superbikeløp verden over. Foran neste DTM-runde i Moskva, leder BMW både blant bilene og førerne. Men med M6 GT3 går det ikke fullt så bra. De har riktignok vunnet noen mindre løp. Et i Canada nylig, og de vant prologen foran 24-timers på Nürburgring, men selve løpet ble teppebombet av Mercedes. Og i Blancpain-serien ligger det beste BMW-teamet på en sjetteplass for tiden. Man kan ikke akkurat si at dagens M4 GT4 ligger på topp i årets europeiske GT4-serie heller, men det akter BMW å gjøre noe med. Ny kundebil Det høres ut som om BMW har lagt vekt på at dette også skal bli økonomisk akseptabelt. Man beholder 425-hesters twin-turbo rekkesekseren, men legger på et karbonfibertak og panseret fra GTS, dørene blir også lettvektere, det blir spesiell frontsplitter og vinge bak, pluss racing eksos-system. Setene, bremsene og pedalavdelingen kommer fra M6 GT3. BMW skal også fortsette med M6 GT3 og med M235i Racing – og alle bilene skal bygges slik at de kan kjøre løp i Europa, Nord-Amerika og Asia. Det første aktuelle løpet later til å bli Dubai 24 timer i januar 2018. Det er åpenbart at GT4 er inne i en ekspansiv periode og BMW sørger ikke bare for bilene. De utvikler også et spennende Junior-program. PS! - Viser til mandagens artikkel om BMWs GT4. Påstanden om at M6 GT3 ikke har vunnet noe burde kanskje vært justert. Den vant 24h på Spa i helgen:-) Til info, Schubert Motorsport skal teste nye BMW GT4 i årets siste VLN på Ringen.
|