Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Rekkevidde, rekkevidde, rekkevidde. Det er den viktigste utfordringen å løse for at folk flest skal velge en elbil som bil nummer én. Det er også årsaken til at Tesla har hatt gedigen suksess i Norge, siden de i dag er eneste tilbyder at elbiler som kan kjøres over lengre distanser uten rekkeviddeangst. Spesielt på kalde vinterdager. Over 30 mil De lover samtidig en praktisk bil med plass til fem pluss bagasje siden den kraftige batteripakken ligger flatt under gulvet. Rask og smidig skal den også, med en motor som yter 150 kW (204 hk) og har et dreiemoment over hele turtallsregisteret på 360 Newtonmeter. Opel antyder at det bare tar 3,2 sekunder å komme opp i 50 km/t når lyset skifter til grønt. Ampera-e tar kjappe forbikjøringer (80-120 km/t på 4,5 sekunder), og med en potensiell toppfart på 150 km/t holder du greit følge med den øvrige trafikken på motorvei. (saken fortsetter) On-line – Vi gleder oss til å kunne presentere nye Ampera-e i Norge. Den vil bli først ut av tredje generasjon elbiler. Med sin rekkevidde og plass blir den et reelt alternativ til biler med tradisjonelle drivlinjer, og med en pris som gjør den tilgjengelig for folk flest, sier administrerende direktør i Opel Norge, Bernt G. Jessen.
|