Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Skal lære syklister om trafikksikkerhet Volvo Trucks starter kampanje for å øke trafikksikkerhetsforståelsen blant myke trafikanter. |
||||||||||||||||
Med aktiviteten «Se og bli sett» ønsker Volvo å rette søkelyset mot syklister fra 12 år og oppover. – Kampanjen er ment som et bidrag til å øke forståelsen av hvordan myke trafikanter kan samarbeide med lastebilene i bymiljøer, sier Volvo Trucks sikkerhetssjef Carl Johan Almqvist. Unge og voksne – Med dagens høye tempo i trafikken, er det viktig at så mange som mulig blir mer bevisste på de risikoer som finnes og hva man bør tenke på for å unngå ulykker og farlige situasjoner, mener Almqvist. Menneskelig faktor For eksempel gjennom øyekontakt og ikke sykle for nære lastebilen da man kan være svært vanskelig å oppdage for sjåføren. – For å minimere risikoen for trafikkulykker utruster vi våre lastebiler med flere intelligente sikkerhetssystemer og utdanner sjåførene i sikker kjøring. Men den menneskelige faktoren er likevel av avgjørende betydning i de fleste trafikkulykker og det blir viktig å øke forståelsen av sikkerhet i trafikken hos alle trafikanter, sier Carl Johan Almqvist. Carl Johan Almqvist, sjef for trafikk- og produktsikkerhet hos Volvo Trucks.
|