Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Vi kan hoppe over E Klasse Coupé. Dels fordi vi har behandlet den her allerede, og dels fordi den egentlig ikke hører hjemme i denne avdelingen. Selv om halve vitsen med det vi kommer til å fortelle om nå er at snille, profitable produksjonsbiler som E-Coupéen kommer til å speile seg i glansen fra de råe, og derfor selge enda bedre. Først var det AMG GT R, bilen som debuterte på gressteppet på Goodwood i sommer.Alle visste jo at den var ganske potent, men Goodwood er ikke akkurat arenaen for slikt. Det er derimot Nürburgring, og da bilen endelig fikk klar bane, fortalte den tydelig om hva som bodde i den. Ring-rekord 7.10.9 er fort – jeg husker første (og nesten eneste) gangen jeg bryt 10 minutters grensen. Fortere gikk ikke an, var jeg overbevist om. Mercedes sier at det var åpenbart at den nye bakhjulsstyringen var sterkt medvirkende til den gode tiden. Aktiv aero under bilen og den råeste av ni mulige traksjons-settinger bidro sikkert også. Og ifølge de nøytrale som var til stede fantes det ikke en slick i mils omkrets. (saken fortsetter) «Folkeracer» Den er har sin basis i GT R og er ganske enkelt døpt GT4, men stort mer enn at den ser ekstremt tøff ut aner vi ikke. Hvilken motor den skal bruke for eksempel. Vi kan selvfølgelig gjette, det er mulig vi vil se den samme turbofrie 6,2-liters motoren som også GT3 bruker, men det kan også bli 4-liters twin turboen fra GT R-bilen. Aner ikke. Tøff konkurranse Men det må selvfølgelig bli skikkelig substans under skallet. Her skal de møte GT4-utgaven av McLarens 570S – som har vært i sving i snart ett år. Ford kommer med sin versjon av Mustang og det er en GT4 versjon av BMWs M4 på gang. I tillegg er det alle de velkjente konkurrentene fra Chevrolet, KTM, Aston Martin, Maserati, Porsche selvfølgelig, er det noen jeg har glemt? En av de mest vitale seriene på racing-kalenderen for tiden.
|