Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Gedigen er rett ord for Lexus LS, en bil for de store anledninger og for kongelig transport. Med tvers gjennom ny LS som akkurat er vist på Detroit Auto Show flytter Lexus nivået nok et hakk opp og tar på ny opp kampen med BMWs 7-serie og Mercedes S-klasse. FOR AMERIKA – Dette kan jeg ikke si noe sikkert om, men jeg antar at Europa-varianten presenteres i Genève om et par måneder, og at den kommer til Norge senere på året, sier Espen Olsen, informasjonssjef for Toyota/Lexus i Norge. LS i Europa blir hybrid, som forgjengeren og som de fleste andre Lexus-modeller. Data på hybriden foreligger ikke, men da Lexus viste konseptet på LS i form av LF-FC i Tokyo i høsten 2015 var den høyst hybrid. KUPELIGNENDE Mer hellende hekk bringes kupéelementet inn i LS uten at det går ut over den innvendige plassen. Nye LS er både lengre, bredere og lavere. Modellen presentert i USA oppgis å være 5,23 meter lang. I arbeidet med å forbedre bilens veiegenskaper skjerpet Lexus demperytelsene, slanket dernest bort 90 kilo vekt og la til firehjulsstyring. MASSIV KOMFORT Ei heller kommer du til å bli plaget med støy i LS. Motstøy sørger for at Mark Levinson-anlegger fungerer perfekt. Lexus sier i pressemeldingen som følger bilen at store framskritt er gjort for å gjøre Lexus LS så trafikksikker som mulig, både aktivt for å unngå ulykkene og passivt om det likevel skulle smelle. Der konkurrenten Tesla opptrer svært offensivt i forhold til å tilby elementer av selvkjøringsteknologi, snakker Lexus knapt om det. Det er likevel å anta at Lexus har forberedt sin nye luksusbil på det faktum at den under enkle trafikkforhold kan komme til å måtte kjøre selv om få år.
|