Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Den kompakte SUV-en som ble lansert i 2013 er nå omtrent midtveis i livssyklusen, og da er det vanlig for produsentene å foreta en facelift og tekniske oppgraderinger. Vi skal ikke bruke tid på kosmetikken – den vil nok dere som kjenner modellen detaljert oppdage uten vår hjelp. Vi uinnvidde ser i alle fall at det har skjedd endringer i fronten og baklyktene har fått LED-innslag. Ingen av de tyske konkurrentene, og få om noen andre, kan skryte av en så imponerende SUV-rekke som Mercedes. Og nå som de har begynt med nye modellbetegnelser, er det jo blitt mye enklere å skjønne hva som er hva av GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS og G (eller Geländewagen) som er betegnelsen på bestefar i familien. En ny modell nå er GLA 220 4Matic med en effekt på 184 hk og et dreiemoment på 300 Nm som tetter gapet mellom GLA 200 (156 hk) og GLA 250 (211 hk). Komfort, sport, terreng Som tilleggsutstyr leveres også et off-road chassis med 30 mm ekstra bakkeklaring. (saken fortsetter) Toliter turbomotoren i Mercedes-AMG GLA 45 4Matic kan nå skilte med 381 hester (+ 21) og et dreiemoment på 475 Nm (+ 25). Den gjør null til hundre på 4,4 sekunder (med fra 4,8) og får en mer rikholdig utstyrspakke som blant annet inkluderer LED hovedlys. AMG-utgaven har firehjulsdrift og 7-trinns AMG Speedshift sportsgirkasse som standard. De oppgraderte GLA-modellene er på plass i Norge i april og kan bestilles nå.
|