Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
911 Carrera GTS-modellene har fortsatt så mye komfort at de kan brukes i hverdagen. Velger du en GT3 RS gir du avkall på alt av komfort for å rendyrke de mest sportslige sidene av bilen. Nye Porsche 911 Carrera GTS leveres i fem varianter – 911 Carrera GTS med bakhjulsdrift og Carrera 4 GTS med firehjulsdrift som Coupé og Cabriolet – i tillegg til 911 GTS Targa med firehjulsdrift som standard. Motoren er som i alle 911-modeller en 6-sylindret boxer, nå med en nyutviklet turbo spesielt for GTS-modellene. Motoren har en effekt på 450 hester, 30 mer enn 911 Carrera S og 20 mer enn forgjengeren. Alle varianter leveres med enten 7-trinns manuell eller PDK dobbelclutch girkasse. Maks dreiemoment på 550 Nm (50 mer enn Carrera S) er til stede i hele området mellom 2150 og 500 omdreininger. Raskeste sprinter er 911 Carrera GTS 4 Coupé som med PDK-kasse gjør null til hundre på 3,6 sekunder. Alle variantene har en toppfart på over 300 km/t, og alle har et oppgitt snittforbruk på godt under literen. Sportslig utstyrt GTS-modellene har samme chassis som utgavene med firehjulsdrift, så selv modellene med bakhjulsdrift har ekstra brede hofter. (saken fortsetter) Panser og frontspoiler er skreddersydd for GTS-utgavene, og også hekkspoileren er mer markant enn på Carrera-utgavene for å redusere løftet. Andre kjennetegn på GTS-utgavene er sotede baklykter, silkematte, sorte luftinntak og sorte enderør på eksosanlegget. For første gang er også bøylen på Targa-utgaven sortlakkert. – Vi gleder oss veldig til å lansere GTS på 911 igjen. Forrige generasjon ble veldig godt mottatt, og vi regner med at den nye vil stå for en stor andel av 911-salget, sier den norske Porsche-sjefen, Morten Scheel. Bilene er bestillingsklare nå, og de norske prisene er som følger:
En sjekk på Porsches norske hjemmeside forteller at de har vært kjapt ute og justert prisene i forhold til avgiftsendringene fra nyttår. Dermed får du nå en GTS-modell for bare litt mer enn du betalte for en tilsvarende Carrera S før nyttår. Rimeligste Carrera med PDK girkasse koster nå fra kr 1.243.900 mens prisen før nyttår var kr 1.351.000. En 911 Turbo går ned med nesten 200.000 kroner til 2.146.900. Dermed får kunden hele avgiftsreduksjonen rett i lomma. Bra!
|